Open Accessibility Menu
Hide

Mee Memorial Healthcare System Designated Critical Access Hospital

  • Category: News, Press Releases
  • Posted On:
  • Written By: Mee Memorial Hospital

Contact: Elsbeth Wetherill 

831-385-7233

Email: ewetherill@meememorial.com

MEE MEMORIAL HEALTHCARE SYSTEM DESIGNATED CRITICAL ACCESS HOSPITAL
Mee Memorial Healthcare System (MMHS) of King City recently earned certification as a Critical Access Hospital (CAH). The several years’ long pursuit by MMHS to achieve CAH designation has been successful, with the Centers for Medicare and Medicaid Services approving the hospital’s participation in the program.


“Lower patient volumes, higher expenses and changes in reimbursement are affecting hospitals of all sizes across the region and country. Achieving Critical Access Hospital status is one of the significant strategic planning steps
taken by Mee Memorial Healthcare System to address these challenges and ensure the long-term success of the hospital,” said, Mee Memorial Healthcare System CEO Rena Salamacha.

The CAH designation was created by Congress through the Balanced Budget Act of 1997 in response to a string of rural hospital closures during the 1980s and early 1990s. Eligible hospitals must meet the following conditions to obtain CAH designation:

  • Have 25 or fewer acute care inpatient beds
  • Be located more than 35 miles from another hospital
  • Maintain an annual average length of stay of 96 hours or less for acute care patients
  • Provide 24/7 emergency care services

CAH designation is designed to reduce the financial vulnerability of rural hospitals and improve access to
healthcare by keeping essential services available in rural communities. CAHs receive benefits such as cost-based
reimbursement for Medicare services, and the designation will result in more in reimbursement annually for Mee
Memorial at this critical time

BEGIN TRANSLATION

Contacto: Elsbeth Wetherill

831-385-7233

Correo electrónico: ewetherill@meememorial.com

MEE MEMORIAL SISTEMA DE ATENCIÓN MÉDICO DESIGNADO COMO HOSPITAL DE ACCESO CRITICO.

Mee Memorial Sistema del Cuidado de la Salud (MMHS) de King City obtuvo recientemente la certificación como Hospital de Acceso Crítico (HAC). La búsqueda de varios años por parte de MMHS para lograr la designación de HAC ha sido exitosa, con los Centros de Servicios de Medicare y Medicaid aprobando la participación del hospital en el programa.

“Los volúmenes de pacientes más bajos, los gastos más altos y los cambios en el reembolso están afectando a hospitales de todos los tamaños en toda la región y el país. Lograr el estado de acceso crítico al hospital es uno de los pasos importantes de planificación estratégica tomados por Mee Memorial Sistema del Cuidado de la Salud para abordar estos desafíos y garantizar el éxito a largo plazo del hospital “, dijo el CEO de Mee Memorial Sistema del Cuidado de la Salud, Rena Salamacha.


La designación de HAC fue creada por el Congreso a través de la Ley de Presupuesto Equilibrado de 1997 en respuesta a una serie de cierres de hospitales rurales durante los años ochenta y principios de los noventa. Los hospitales elegibles deben cumplir las siguientes condiciones para obtener la designación de HAC:

Tener 25 o menos camas para pacientes hospitalizados con cuidados agudos

  • Estar ubicado a más de 35 millas de otro hospital
  • Mantener una estadía promedio anual de 96 horas o menos para pacientes de cuidados agudos
  • Proporcionar servicios de atención de emergencia las 24 horas, los 7 días de la semana

La designación de HAC está diseñada para reducir la vulnerabilidad financiera de los hospitales rurales y mejorar el acceso a la atención médica al mantener los servicios esenciales disponibles en las comunidades rurales. Los HAC reciben beneficios tales como el reembolso basado en el costo de los servicios de Medicare, y la designación dará como resultado un mayor reembolso anual de Mee Memorial en este crítico momento.